3 Mart 2016 Perşembe

Guzel bir hafta sonu..Gwangan koprusu ve Gwangan sahili

Merhabalar..

Hemen bir aciklama ile baslayayim. Yaziya ekledigim videolari duzenlerken hizlandirilmis sekilde yaptim hem sizin zamaninizi calmamak adina hemde daha eglenceli oldugunu dusundum. Umarim begenirsiniz :)

Bu haftasonu havayi guzel gorunce attim kendimi yurttan disari yuruyerek Gwangan’a gittim. Izmirli olarak 2 hafta deniz gormezsem icim daraliyor, hemen gectim sahil yoluna.
Koreliler hangi yasta olurlarsa olsunlar spora asiri baglilar. Benim profesorum yaklasik 70 yaslarinda ama her sabah saat 6’da evinin yakinlarinda bulunan hatta bizide yuruyus icin goturdugu Jangsan dagina tirmaniyormus sonrasinda okula geliyormus.

Onun haricinde kampuste surekli bir spor aktiviteleri  var.Yuruyus yapanlar,kosanlar,basket oynayanlar, beyzbol oynayanlar,tenis oynayanlar vs. Bende hergun gorup gaza gelip tamam yarin yuruyuse basliyorum falan desemde hergunum ertesi gune erteleyerek geciyor :)





Neyse konumuza donelim. Iste havayi falan guzel bulunca dedim bende sahilden sahilden yuruyeyim bir deniz kokusu cekeyim icime. Tabi sahil yolu full durumda genci yaslisi herkes yuruyus yapiyor,bisiklete biniyor. Bu yuruyus yolunun minicik bir videosunuda ekleyim sizlere.


                                            

                   

Goruldugu gibi bizim ulkemiz haric heryerde bulunan duzen burada da mevcut. En sag taraf bisiklet yolu oraya gectiginizde ard arda bisiklet kornasi duyabilirsiniz. Ortadaki yesilli yol hizli yuruyus yada kosu yolu diger genis alanda sallana sallana yurume yolu.
Cok net olmasada denizin ortasinda Gwangalli koprusunu gorebilirsiniz.

Bu guzel kopru 2003 yilinda acilmis ve Kore’de okyanus uzerinde bulunan en buyuk kopru olarak geciyor. Namcheon-dong’dan Centum City’e kadar uzanan 7.4km uzunluguna sahip.
Bunun haricinde belki de bu koprude ki en onemli organizasyon “Busan Fireworks Festival”. Her yil ekimde duzenlenen bu festivalde tam 1 saat boyunca araliksiz havai fisek atiliyor ve koprude isik gosterileri oluyor.Bu festival hakkinda ki yazimi okumak ve videolarini izlemek icin   tik tiklayiniz :)                   


                      

Evet yuruyerek geldigim Gwangan sahilinin de sizle videosunu paylasayim. Tabi gordugunuz uzere hava gri rengini almisti bile, demistim size dengesiz bir havasi var diye ilk ciktigimda bahar havasi vardi donerken yagmur bastirdi.Bu sahile pek cok aile geliyor ozellikle cocuklar icin eglenceli bir alan, istedikleri gibi kum ile oynayabiliyorlar. Tabi romantik Koreli ciftlerimizin de vazgecilmez mekanlarindan diyebiliriz. Ayakkabilarini cikarip el ele suda yuruyen pek cok cift gorebilrisiniz :)

Buraya ulasmak icin metroyu tercih edebilirsiniz. Yesil hat olan Line 2’de Gwangan duraginda indiginizde sahile kadar yuruyup, bu guzel kopruyu ve sahili gorebilirsiniz. Ayrica bu sahilde pek cok konaklama yerleri var ama genel olarak pahali bir bolge bu nedenle ucuza konaklama bulabilirmisiniz emin degilim.

Malesef beni en sinir eden seylerden biri de bu sahillerin sadece temmuz-agustos arasi acik olmasi bu aylar disinda gelip boyle denizi izliyorsunuz denize girmek yasak.
Sahilin karsisinda pek cok cafe ve restaurant bulunuyor burada oturup kopruye karsi kahvenizi icebilirsiniz. Bazen de sahile kurulmus bir platformda konser de izleyebilirsiniz. Ben genelde icecegimi alip sahilde oturmayi  tercih ediyorum gayet keyifli oluyor.
Birde sahilin hemen karsisinda kucuk bir lunapark var onu da size gostermek istedim.



Yaz gelsin diye sabirsizlaniyorum yazin buralar nasil olacak buyuk merak icindeyim cunku Busan turizm bakimindan onemli bir sehir.

Yaz geldiginde bu yazimi guncelleyip daha gunesli fotograflar ve videolar atma sozumu vererek yazimi bitiyorum :)

Simdilik hoscakalin..

9 yorum:

  1. çok yararlı bilgiler olmuş. yazın kore'ye gitmeyi düşünüyorum. bu bilgiler ışığında güzel yerler görebileceğimi umuyorum. çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Ben tesekkur ederim :) Yazilarimi takipte kalin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore hakkında sormam gereken birçok şey var bana yardımcı olur musun?

      Sil
    2. Kore hakkında sormam gereken birçok şey var bana yardımcı olur musun?

      Sil
    3. Tabi ki yardimci olurum :) merak ettiklerinizi sorun lutfen

      Sil
  3. Koreye gelmeyi planlıyorum birkaç sorum var yardımcı olur musun?

    YanıtlaSil
  4. blogunuza çok az göz attım ama güzel paylaşımlar yapmışsınız. yazılarını okuyacağım artık. 2. kez bir İzmirlinin bloguna rastladığım için mutluyum. ben de İzmir'deyim. sizinle tanışma olanağı olabilse çok iyi olurdu soracağım öyle çok şey var ki. Kore'de yüksek lisans yapmak istiyorum. buna karar vereli 2 yıl oldu. pre-intermediate kurunda İngilizce kursuna başladım. bir yandan da netteki Korece videolarını çalışıyorum. bu sınavlardan kaç alırsam mülakat için şansım olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oncelikle tesekkur ederim :) Suan universitede mi okuyorsunuz ona gore bolumunuzun yada okulunuzun Kore'de anlasmali bir okulda burs imkanlari var mi onlari arastirmanizi oneririm. Cunku her burs veren kurumun degisik sartlari oluyor, farkli puan barajlari oluyor. Bu nedenle oncelikle bunu arastirmanizi oneririm :)

      Sil