21 Ağustos 2016 Pazar

Japonya topraklarindaydimm^^- Kyoto^^

Merhabalarrrrrrr herkeseee !!

Buralari cok bos biraktigimin farkindayim :(
Ama yazinin icerigi ile kendimi affetirebilecegimi dusunuyorum :)

Eveeeeeeeeeeeet! Sonunda Japonya'ya kadar gittim :)

Gercekten harika otesi bi ulkeydi. 3 sehir gezebilme sansi buldum ( 5 gunde ), Osaka,Kyoto ve tabiki de Tokyo..

Kisitli zamanimizin olma sebebi tamamen maddiyata bagliydi cunku asiri pahali bir ulkeydi Japonya ama her kurusuna deger kesinlikle :) Oradan geri Kore'ye donunce, koy gibi geldi Kore gozume o kadar yani :)

Neyse lafi cok uzatmayayim ilk duragimiz olan Kyoto'yu ve birazda Japonya yolculugumuzu anlatayim..
Biz yaklasik  5 ay oncesinden Busan-Osaka icin AirBusan airlines'dan ucak biletlerimizi aldik. Turk parasina gore kisi basi gidis-donus 250TL'ye geliyor. Bir diger secenek ise Busan'dan gemi ile gidebilirsiniz. Geminin fiyatida hemen hemen ani seye geliyor ama 4-5 saate yakin suruyormus yol. Bizim zaten az vaktimiz oldugu icin Japonya'da, biran once gitmek istedik ve ucagi tercih ettik.

Evet Busan'dan ilk Osaka Kansai havaalanina indik biz planimizi su sekilde yapmistik ilk gun Kyoto'ya gecelim. Sonra Tokyo'ya gecelim en son da Osaka'yi gezip donelim..Aynen bu plana sabit kaldik fakaaaat soyle bir sorun var ki Japonya hayal ettiginizden coooook daha pahali :( Bu yuzden yine yaklasik 3-4 ay oncesinden Peach havayolu ile Osaka-Tokyo gidis donus bileti aldik. Normalde JR denilen bu dunyanin en hizli treni var ama fiyatida hiziyla orantili sanirim ondan hic ugrasmadik trenle falan ucak bileti aldik. Zaten daha ucuza geldi,bu da aklinizda bulunsun :)

Neyse Kansai havaalanina iner inmez paramizi Yen'e cevirdik ve Kyoto icin otobus bileti aldik. Havaalanindan Kyoto yaklasik 2 bucuk saat suruyor. Tabi biz boyle hayal etmemistik ve Kyoto'da gezilcek yerlerin arasinin bu kadar mesafeli olabilcegini dusunmemistik. O yuzden gezilecek yerlerden cogunu eledik ve en basta gitmek istedigimiz yerlere dogru yola koyulduk. Benim hep aklimda olan Daigo-Ji tapinagina gitmekti..Oraya da ulasim biraz zormus metro ile aktarma yaparak falan gitmek zorunda kaldik,indik yol yuruduk,yokus ciktik falan derken tapinagin kapisina geldiikk..orada ki gorevli bize tapinak 2'de kapaniyor dedi. Tabi biz sok olduk 2'de kapanan tapinak ilk kez gormustum ve biz oraya 3.30 gibi varmistik. Kapisindan oyle bakakaldik :(

Burada hala tapinagin kapali oldugundan haberim olmadigi icin bu kadar mutluyum :)

Bakakaldigimiz Daigo-Ji tapinaginin kapisi :(

Azicik kafamizi sokup bakabildigimiz tapinagin bahcesi :(

Tapinaktan donerken fark ettigimiz Japon mezarligi..

Sonra bari diger yerleri kacirmayalim diye o geldigimiz yollari asarak geri donduk ve diger en cok merak ettigimiz yer olan Gion'a gittik. Burasi Kyoto'nun en eski yeri ve genelde geysalar ile bilinen bir bolgesi..

Oraya gittigimiz an buyulendik..kucucuk dukkanlar..kucucuk evler..hepsi ahsaptan boyle asiri otantik bir yerdi ve asiri kalabalikti nerdeyse yerli halk yoktu heryer turistti. Sonra orada bir tapinak gorduk ve acik oldugunuda gorunce girdik hemen..Bu tapinagin adi Yasaka Shrine..

Bu guzel tapinagi gezdikten sonra dukkanlarin oldugu caddeyi gezmeye basladik..Tabi hava karardi ve biz o gun kalacak yer ayarlamadik, havaalanina geri donup orda sabahlamayi dusunmustuk (hosteller gercekten cok pahali). Tabi havaalanindan buraya geldigimiz otobuslerin son saati aksam 9'daymis..Bizimde saatlerimiz 7bucugu gosteriyordu, kisacasi Kyoto'ya pek doyamadan havaalanina geldik..Gelir gelmez birseyler yedik ve havaalaninda sabahladik..Ertesi gun Tokyo'ya ucusumuz vardi.

Tokyo maceramizi da bir sonra ki yazimda anlatacagim. Takipte kalin :)

Instagramdan takip etmek isteyenler icin---->> ozgunoncl